W ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieci uzdolnione oraz wymagające wsparcia pedagogicznego, psychologicznego, logopedycznego mogą liczyć na fachową pomoc neurologopedy, specjalisty terapii pedagogicznej, specjalisty z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz nauczycieli pedagogów, natomiast ich rodzice uzyskają od specjalistów praktyczne porady. Placówka objęta jest wsparciem Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr 1.
1. Neurologopeda pracuje w poniedziałek w godzinach 730-1600, środa 730-1245, czwartek 1215- 1430 Rodziców przyjmuje w poniedziałki 1500 - 1600,
LOGOPEDA - zajęcia logopedyczne przyczyniają się do rozwoju mowy pod względem artykulacyjnym, fonacyjnym, składniowym i gramatycznym; biorą w nich udział szczególnie dzieci 5 i 6 letnie zakwalifikowane do zajęć po przeprowadzonych wcześniej badaniach mowy i postawieniu diagnozy; prawidłowy rozwój mowy dziecka stanowi podstawę kształtowania się rozwoju jego osobowości w ogóle; dzięki rozumieniu mowy poznaje ono otaczający świat, a poprzez umiejętność mówienia może wyrazić swoje uczucia i spostrzeżenia.
- Zobacz 1 artykuł
- Zobacz 2 artykuł
- Zobacz 3 artykuł
- Zobacz 4 artykuł
- Zobacz 5 artykuł
- Zobacz 6 artykuł
- Zobacz 7 artykuł
- Zobacz 8 artykuł
- Zobacz 9 artykuł
- Zobacz 10 artykuł
- Zobacz 11 artykuł
- Zobacz 12 artykuł
- Zobacz 13 artykuł
2. Terapeuta Pedagogiczny oraz pedagog specjalny- prowadzi zajęcia codziennie w godz. 730- 1300
Konsultacje odbywają się w poniedziałki w godz. 1600- 1700
PEDAGOG SPECJALNY - zadaniem pedagoga specjalnego jest wsparcie dla nauczycieli innych niż tzw. wspomagających, a także realizacja zajęć specjalistycznych bezpośrednio z dziećmi oraz udzielanie porad i konsultacji rodzicom dzieci.
Artykuły nauczyciela specjalisty:
TERAPIA PEDAGOGICZNA – celem zajęć jest wspieranie rozwoju dzieci o specyficznych trudnościach w uczeniu się polegające m.in. na usprawnianiu funkcji psychomotorycznych, wyrównywaniu braków w wiadomościach i umiejętnościach, przygotowanie do nauki czytania i pisania, rozwijaniu samodzielności, budowanie wiary we własne siły; podmiotem terapii pedagogicznej jest nauczyciel terapeuta wyposażony w wiedzę i umiejętności oraz posiadający predyspozycje psychiczne potrzebne do tego rodzaju pracy; przedmiotem oddziaływań terapeutycznych jest dziecko, jego zaburzenia rozwojowe i trudności, określone przez diagnozę.
Tato , Mamo - posłuchaj...
- Nie psuj mnie, dając mi wszystko, o co Cię proszę. Niektórymi prośbami jedynie wystawiam Cię na próbę.
- Nie obawiaj się postępować wobec mnie twardo i zdecydowanie. Daje mi to poczucie bezpieczeństwa.
- Nie pozwól mi utrwalić złych nawyków. Ufam, że Ty pomożesz mi się z nimi uporać.
- Nie postępuj tak, abym czuł się mniejszy niż jestem. To sprawia, że postępuję głupio, żeby udowodnić, że jestem duży.
- Nie karć mnie w obecności innych. Najbardziej mnie przekonujesz, gdy mówisz do mnie spokojnie i dyskretnie.
- Nie ochraniaj mnie przed konsekwencjami tego, co zrobiłem. Potrzebne mi są również bolesne doświadczenia.
- Nie przejmuj się zbytnio, gdy mówię "Ja Cię nienawidzę". To nie Ciebie nienawidzę, ale ograniczeń, które stawiasz przede mną.
- Nie przejmuj się zbytnio moimi małymi dolegliwościami. Pomyśl jednak, czy nie staram się przy ich pomocy przyciągnąć Twojej uwagi, której tak bardzo potrzebuję.
- Nie gderaj. Będę się bronił udając głuchego.
- Nie dawaj mi pochopnych obietnic, bo czuję się bardzo zawiedziony, gdy ich później nie dotrzymujesz.
- Nie przeceniaj mnie. To mnie krępuje i niekiedy zmusza do kłamstwa, aby nie sprawić Ci zawodu.
- Nie zmieniaj swoich zasad postępowania w zależności od układów. Czuję się wtedy zagubiony i tracę wiarę w Ciebie.
- Nie zbywaj mnie, gdy stawiam Ci pytania. Ja znajdę informacje gdzie indziej, ale chciałbym, żebyś Ty była moim przewodnikiem po świecie.
- Nie mów, że mój strach i moje obawy są głupie. Dla mnie są bardzo realne.
- Nigdy nawet nie sugeruj, że ty jesteś doskonała i nieomylna. Przeżywam bowiem zbyt wielki wstrząs, gdy widzę, że nie jesteś taka.
- Nigdy nie myśl, że usprawiedliwianie się przede mną jest poniżej Twojej godności. Wzbudza ono we mnie prawdziwą serdeczność.
- Nie zabraniaj mi eksperymentowania i popełniania błędów. Bez tego nie mogę się rozwijać.
- Nie zapominaj, jak szybko dorastam. Jest Ci zapewne trudno dotrzymać mi kroku, ale - proszę Cię - postaraj się.
Artykuły terapeuty pedagogicznego:
3. Psycholog pracuje poniedziałki 900 - 1500, wtorki 800- 1300 , środy 900- 1600. Rodziców przyjmuje w środy w godz. 1500-1600
PSYCHOLOG - Diagnozuje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci; udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb, obserwuje dzieci w grupach (zarówno podczas zajęć, czynności samoobsługowych, jak i zabawy swobodnej);
Artykuły psychologa: