Czas trwania |
Zajęcia dnia |
600- 700 |
Powitanie dzieci w sali św. Floriana. Czas zabaw dowolnych, zabawy rozwijające i usprawniające motorykę małą, praca indywidualna. |
700 -800 |
Ćwiczenia poranne. Wspólny śpiew, zabawy muzyczne. Zabawy usprawniające motorykę dużą. |
800-815 |
Modlitwa poranna. |
815- 830 |
Zabawy kierowane przez nauczyciela - rytmika, katecheza, języki nowożytne |
830- 855 |
Zabawy ruchowe. Zajęcia wprowadzające: znajomość: pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Temat dzienny. Ćwiczenia gimnastyczne |
855- 905 |
Czynności higieniczno- porządkowe. Modlitwa przed śniadaniem |
905-930 |
I posiłek - śniadanie (jadalnia). Modlitwa po posiłku. |
930-945 |
Toaleta, mycie rąk. |
945- 1045 | Czynności samoobsługowe. Spacery, zabawy na terenie przedszkolnym, obserwacja przyrodnicza, wyjście poza teren przedszkola. Zabawy dowolne. |
1045- 1100 |
Zajęcia z programu "Klucz do uczenia się" z podziałem na grupy. Zabawy dowolne dla połowy grupy. |
1100-1105 |
Zabawy ruchowe z odpowiednim elementem ruchu |
1105-1120 |
Zajęcia z programu "Klucz do uczenia się" z podziałem na grupy. Zabawy dowolne dla polowy grupy. |
1120- 1140 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Słuchanie fragmentu Pisma św. Modlitwa przed posiłkiem. |
1140-1200 |
II posiłek - zupa obiadowa (jadalnia). Modlitwa po posiłku. |
1200- 1400 |
Toaleta. Leżakowanie, odpoczynek przy muzyce klasycznej, czytanie bajek. |
1400-1410 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Modlitwa przed obiadem. |
1410- 1445 |
III posiłek - obiad, drugie danie (jadalnia). Modlitwa po posiłku. |
1445- 1500 |
Czynności higieniczno-porządkowe. |
1500 - 1515 |
Zabawy kierowane przez nauczyciela: zajęcia taneczne, jęz. angielski. Zajęcia z programu "Klucz do uczenia się" z podziałem na grupy. Zabawy dowolne dla połowy grupy |
1515 – 1525 |
IV posiłek ( w sali) - podwieczorek. Toaleta |
1525 - 1540 |
Zabawy czytelnicze Metodą Krakowską |
1540- 1600 |
Czynności higieniczno-porządkowe. Podsumowanie tematu dnia. Autorefleksja. Zabawy ruchowe, gimnastyka buzi i języka, pląsy, zabawy paluszkowe, zabawy dowolne, sprzątanie |
1600 -1700 |
Zabawy słuchowe, ortofoniczne, rozwijające, matematyczne, zagadki, zabawy parateatralne, utrwalanie wierszy i piosenek. Pożegnanie dzieci i rozchodzenie się do domu. |