Wrzesień:
- " Teren przedszkolny" - omówienie zasad i sposobu bezpiecznego korzystania ze sprzętu do zabaw.
- " Spacer uliczkami osiedla" - orientowanie się w najbliższym otoczeniu przedszkola
- " Wyjście na teren ogródków działkowych" - spacer połączony z doskonaleniem chodzenia parami. Obserwacja fauny i flory
- " Dary jesieni" - spacer do parku połączony ze zbieraniem kasztanów, żołędzi, jarzębiny . Wyeksponowanie ich w kąciku przyrody i wykorzystanie do wykonania ludzików
- " Wyjście na boisko przy ZS nr 2" - kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie poprzez wspólną zabawę, rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej, zręczności oraz orientacji przestrzennej
Październik:
- "Jesień w parku" - wyjście do parku. Bezpośrednia obserwacji przyrody jesienią. Zbieranie kolorowych liści, kasztanów, żołędzi. Wyeksponowanie ich w kąciku przyrody.
- "Spacer w okolice przedszkola" - rozróżnianie drzew liściastych i iglastych. Nazywanie poszczególnych drzew.
- "Jesień w okolicach przedszkola" - spacer połączony zez dobywaniem wiadomości drogą obserwacji. Poprawne nazywanie kolorów nazbieranych liści.
- "Wyjście na skrzyżowanie" - obserwacja pojazdów. Posługiwanie się pojęciami mały, duży. Bezpieczne poruszanie się po chodnikach.
- "Wyjście do parku Traugutta" - uczczenie wyboru Karola Wojtyły na papieża, zapalenie zniczy. Zobaczenie Krzyża Papieskiego, jako pamiątki po wizycie w Elblągu ojca świętego Jana Pawła II
- "Wyjście na cmentarz" - rozwijanie poczucia przynależności do rodziny. Kultywowanie pamięci o bliskich, którzy odeszli, zmarli. Bezpieczne poruszanie się po drogach i kulturalne zachowanie się w miejscach pamięci.
- "Pochód Wszystkich Świętych" - wyjście do parafii św. Floriana, uczczenie naszych braci chrześcijan, którzy przebywają już w niebie, przy Bogu Ojcu; to właśnie ten dzień jest wyrazem naszej wiary w obcowanie świętych, w ich moc sprawczą w naszym życiu, właśnie ten dzień przypomina, że każdy z nas jest powołany do świętości
Listopad:
- " Jesienny spacer" - ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów charakterystycznych dla jesieni, np. szum wiatru, szelest opadających liści
- " Osiedle późną jesienią" - spacer połączony z obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
- " Najbliższa okolica" - spacer. Obserwacja krajobrazu okolic zamieszkania niektórych dzieci
- " Co słychać na działkach ogrodowych" - spacer połączony z obserwacją fauny i flory
- " Jaki to ptak" - spacer w pobliże przedszkola. Obserwacja zachowania ptaków. Zapoznanie z nazwami ptaków. Przypomnienie o ich dokarmianiu podczas zbliżającej się zimy
Grudzień:
- " Przy karmniku" - spacer w okolice przedszkola połączony z obserwacją ptaków, nazywaniem ich. Wyszukiwaniem karmników. Dbanie o napełnienie pożywieniem karmników w przedszkolu
- " Pierwsze oznaki zimy" - spacer uliczkami osiedla. Doskonalenie chodzenia parami. Zwrócenie uwagi na niebezpieczne poruszanie się po śliskiej nawierzchni
- " Przygotowanie do świąt w naszym mieście" - spacer ulicami miasta, podziwianie świątecznego wystroju
- " Świąteczne dekoracje" - spacer. połączony z oglądaniem udekorowanych witryn sklepowych
- " Spacer do parku" - rozmowa połączona z obserwacją. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w naszym otoczeniu w czasie trwania zimy. Określenie cech pogody ( zimne, mroźne powietrze, wiatr o różnej sile)
- " Święta w najbliższej okolicy" - spacer uliczkami osiedla, oglądanie świątecznego wystroju miasta
Styczeń:
- " Zimowy spacer" - spacer w okolice przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie zimą
- " Czyj to ślad" - spacer w okolice działek ogrodowych. Wyszukiwanie śladów na śniegu i odgadywanie do kogo należą: pies, kot, ptak, człowiek
- " Spacer uliczkami osiedla " - zachowanie bezpieczeństwa podczas poruszania się po śliskiej nawierzchni
- " Zabawy zimowe" - obserwacja połączona z działaniem.na terenie przedszkolnym lub w pobliżu przedszkola. Zapoznanie się z niektórymi właściwościami śniegu, eksperymentowanie podczas zabaw ruchowych ( odbijanie śladów, odbijanie postaci na śniegu, wydeptywanie ścieżek na świeżym śniegu)
- " Park zimą" - spacer połączony z obserwacją zmian zachodzących w krajobrazie zimą
Luty:
- " Zabawy na powietrzu" - wyjście na teren przedszkolny. Zwrócenie uwagi na ochronę ciała przed chłodem i mrozem
- " Pełnia zimy" - spacer w pobliże przedszkola. Wyszukiwanie odgłosów charakteryzujących zimę
- " Drzewa zimą" - spacer uliczkami osiedla. Obserwacja ośnieżonych drzew
- " Zabawy zimowe" - spacer na teren ogródków działkowych. Zachowanie bezpieczeństwa podczas rzucania się śnieżkami i chodzenia po śniegu
- " Ubieramy się na zimowy spacer" - spacer po najbliższej okolicy. Zwrócenie uwagi na ochronę ciała przed mrozem i chłodem
- " Elbląska Starówka" - wycieczka na Starówkę. Poznanie legend Elbląskich. Podziwianie Stare Miasto i jego historycznej zabudowy
Marzec:
- " Patyczki" - wyjście w okolice przedszkola połączone z eksperymentowaniem materiałem przyrodniczym. Wzbogacenie doświadczeń konstrukcyjno- technicznych. Wyrabianie umiejętności określenia tworzywa przyrodniczego poprzez dotyk
- " Szukamy wiosny" - -wyjście na terem ogródków działkowych w celu poszukiwania oznak budzącej się do życia wiosny
- " Pierwsze kwiaty" - spacer uliczkami osiedla. Oglądanie wiosennych kwiatów. Przeliczanie napotkanych
- " Na naszym terenie przedszkolnym" - rozmowa połączona z działaniem. Wdrażanie do dbania o czystość swojego otoczenia, wyrabianie nawyków ekologicznych
- " Co słychać w przyrodzie wiosną?" - spacer do parku, wyszukiwanie charakterystycznych odgłosów wiosny
- " Słońce już mocniej przygrzewa" - spacer w okolice przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
Kwiecień:
- " Droga Krzyżowa" - wyjście do kościoła św. Floriana całej społeczności przedszkolnej. Nabożeństwo w symboliczny sposób ma odtworzyć drogę Jezusa Chrystusa od skazania na śmierć do złożenia do grobu
- " Świąteczne dekoracje" - spacer uliczkami osiedla. Oglądanie udekorowanych wystaw sklepowych
- " Łupiny, łupinki" - eksperymentowanie tworzywem przyrodniczym na terenie przedszkolnym. Wzbogacanie doświadczeń konstrukcyjno - technicznych. Wzbogacanie wiadomości na temat orzechów
- " W parku" - spacer połączony z podziwianiem piękna wiosny
- " Zielony Elbląg" - spacer w okolice przedszkola. Wyszukiwanie koloru zielonego w najbliższym otoczeniu przedszkola
- " Wiosna w parku" - spacer połączony z nasłuchiwaniem ptaków
- " Wiosna na łące" - spacer połączony z obserwacją roślinności i owadów
- " Marsz Biało - czerwony przedszkolaków" - wyjście pod Pomnik Wolności, na Plac Konstytucji celem uczczenia Święta Flagi Rzeczpospolitej
Maj:
- " Zawodowa Straż Pożarna" - wycieczka.Uczczenie święta św. Floriana, który jest patronem strażaków oraz grupy Iskierek.Celem jest opanowanie przez dzieci niezbędnych umiejętności w sytuacjach zagrożenia oraz wiedzy z zakresu edukacji przeciwpożarowe oraz poznanie zawodu strażaka.
- " Kwiatki z ogrodowej rabatki" - spacer w okolicach przedszkola. Podziwianie przyrody
- " Na skrzyżowaniu" - wyjście na skrzyżowanie . Nauka bezpiecznego poruszania się na przejściu z sygnalizacją świetlną
- " Majówka" - zabawy na terenie przedszkolnym . Przypomnienie o dbanie o środowisko naturalne
- " Plac zabaw, a może boisko?" - wyjście połączone z obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Zachowanie bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń na placu zabaw
- " Spacer po łące" - rozmowa połączona z działaniem. Uwrażliwienie na piękno otaczającego świata. Rozwijanie wrażliwości zmysłowej ( wzrok, słuch, węch)
Czerwiec:
- " Dzień Dziecka" - wycieczka z wykorzystaniem środowiska naturalnego
- " Olimpiada sportowa" - wyjście na boisko ZS nr2. Kształtowanie sprawności ruchowej
- " Park latem" - spacer. Oglądanie parku latem. Dostrzeganie różnic w wyglądzie parku w różnych porach roku
- " Spacer uliczkami osiedla" - poprawne stosowanie pojęć duży - mały, przy oglądaniu zabudowań
- " Odgłosy lata" - spacer w okolice przedszkola. Wysłuchiwanie odgłosów charakterystycznych dla lata w naszym mieście
Lipiec:
- "Zbieramy igiełki" - wyjście w okolice przedszkola połączone ze zbieraniem materiału przyrodniczego z różnych drzew iglastych
- " Igiełki" - eksperymentowanie materiałem przyrodniczym. Poznanie nowego tworzywa przyrodniczego - igły z różnych drzew iglastych ( świerk, modrzew). Badanie właściwości tworzywa. Tworzenie ciekawej kompozycji konstrukcyjno - technicznej
- " Co widzę" - rysowanie kolorową kredką poprzedzone oglądaniem reprodukcji i spacerem uliczkami osiedla. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne widoki, budynki, elementy przyrody. Dostrzeganie piękna wokół siebie
- " Drzewa w ogródkach działkowych" - rozmowa połączona z obserwacją. Wzbogacanie wrażeń wzrokowych, słuchowych.
- " Zabawa w Bażantarni" - wycieczka połączona z zabawami ruchowymi
- " Dworzec PKP" - wycieczka. Przybliżenie specyfiki pracy na kolei oraz poznanie niektórych zawodów związanych z koleją. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
Sierpień:
- " Pełnia lata" - spacer w pobliżu przedszkola. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w czasie lata. Umijętność przyporządkowania ilustracji do właściwej rośliny
- " Na łące" - rozmowa połączona z działaniem. Zbieranie polnych kwiatów, trawy. Stworzenie możliwości obcowania z naturą. Doskonalenie wrażliwości słuchowej
- " Eksperymentowanie z wodą" - wzbogacenie wiadomości o otaczającym świecie. Zwracanie uwagi na kolor, smak, zapach. Nabywanie umiejętności przelewania wody do różnych naczyń