Wrzesień:
- " Nasze przedszkole" - zapoznanie dzieci z lokalizacją przedszkolnych pomieszczeń: szatnia, toaleta, jadalnia, kuchnia, sale innych grup, kancelaria
- " Nasz wąż" - zapoznanie się z "wężem spacerowym: na terenie przedszkola
- " Spacerkiem z wężem" - nauka chodzenia z wężem spacerowym na terenie przedszkola
- " Teren przedszkolny" - omówienie zasad i sposobu bezpiecznego korzystania ze sprzętu do zabaw
- " Spacer uliczkami osiedla" - orientowanie się w najbliższym otoczeniu przedszkola
- " Dary jesieni" - spacer do parku połączony ze zbieraniem kasztanów, żołędzi, jarzębiny . Wyeksponowanie ich w kąciku przyrody i wykorzystanie do wykonania ludzików
Październik:
- "Jesień w parku" - wyjście do parku. Bezpośrednia obserwacja przyrody jesienią. Zbieranie kolorowych liści, kasztanów, żołędzi. Wyeksponowanie ich w kąciku przyrody.
- " Spacer w okolice przedszkola" - rozróżnianie drzew liściastych i iglastych. Nazywanie poszczególnych drzew.
- "Jesień w okolicach przedszkola" - spacer połączony ze zdobywaniem wiadomości drogą obserwacji. Poprawne nazywanie kolorów nazbieranych liści.
- " Wyjście na skrzyżowanie" - obserwacja pojazdów. Posługiwanie się pojęciami mały, duży. Bezpieczne poruszanie się po chodnikach.
- " Wyjście na cmentarz" - rozwijanie poczucia przynależności do rodziny. Kultywowanie pamięci o bliskich, którzy odeszli, zmarli. Bezpieczne poruszanie się po drogach i kulturalne zachowanie się w miejscach pamięci.
- " Pochód Wszystkich Świętych" - wyjście do parafii św. Floriana, uczczenie naszych braci chrześcijan, którzy przebywają już w niebie, przy Bogu Ojcu; to właśnie ten dzień jest wyrazem naszej wiary w obcowanie świętych, w ich moc sprawczą w naszym życiu, właśnie ten dzień przypomina, że każdy z nas jest powołany do świętości
Listopad:
- " Jesienny spacer" - ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów charakterystycznych dla jesieni, np. szum wiatru, szelest opadających liści
- "Osiedle późną jesienią" - spacer połączony z obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
- " Najbliższa okolica" - spacer. Obserwacja krajobrazu okolic zamieszkania niektórych dzieci
- " Jaki to ptak" - spacer w pobliże przedszkola. Obserwacja zachowania ptaków. Zapoznanie z nazwami ptaków. Przypomnienie o ich dokarmianiu podczas zbliżającej się zimy
Grudzień:
- "Przy karmniku" - spacer w okolice przedszkola połączony z obserwacją ptaków, nazywaniem ich. Wyszukiwaniem karmników. Dbanie o napełnienie pożywieniem karmników w przedszkolu
- "Pierwsze mrozy" - spacer uliczkami osiedla. Doskonalenie chodzenia parami. Zwrócenie uwagi na bezpieczne poruszanie się po śliskiej nawierzchni
- "Świąteczne dekoracje" - spacer połączony z oglądaniem udekorowanych witryn sklepowych
- "Spacer do parku" - rozmowa połączona z obserwacją. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w naszym otoczeniu w czasie trwania zimy. Określenie cech pogody ( zimne, mroźne powietrze, wiatr o różnej sile)
- "Święta w najbliższej okolicy" - spacer uliczkami osiedla, oglądanie świątecznego wystroju miasta
Styczeń:
- "Zimowy spacer" - spacer w okolice przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie zimą
- "Czyj to ślad" - spacer w okolice działek ogrodowych. Wyszukiwanie śladów na śniegu i odgadywanie do kogo należą: pies, kot, ptak, człowiek
- "Spacer uliczkami osiedla " - zachowanie bezpieczeństwa podczas poruszania się po śliskiej nawierzchni
- "Zabawy na śniegu" - obserwacja połączona z działaniem.na terenie przedszkolnym lub w pobliżu przedszkola. Zapoznanie się z niektórymi właściwościami śniegu, eksperymentowanie podczas zabaw ruchowych ( odbijanie śladów, odbijanie postaci na śniegu, wydeptywanie ścieżek na świeżym śniegu)
- "Park zimą" - spacer połączony z obserwacją zmian zachodzących w krajobrazie zimą
Luty:
- "Zabawy na powietrzu" - wyjście na teren przedszkolny. Zwrócenie uwagi na ochronę ciała przed chłodem i mrozem
- "Pełnia zimy" - spacer w pobliże przedszkola. Wyszukiwanie odgłosów charakteryzujących zimę
- "Drzewa zimą" - spacer uliczkami osiedla. Obserwacja ośnieżonych drzew
- "Zabawy zimowe" - spacer na teren ogródków działkowych. Zachowanie bezpieczeństwa podczas rzucania się śnieżkami i chodzenia po śniegu
- "Ubieramy się na zimowy spacer" - spacer po najbliższej okolicy. Zwrócenie uwagi na ochronę ciała przed mrozem i chłodem
Marzec:
- "Patyczki" - wyjście w okolice przedszkola połączone z eksperymentowaniem materiałem przyrodniczym. Wzbogacenie doświadczeń konstrukcyjno- technicznych. Wyrabianie umiejętności określenia tworzywa przyrodniczego poprzez dotyk
- "Szukamy wiosny" - -wyjście na terem ogródków działkowych w celu poszukiwania oznak budzącej się do życia wiosny
- "Pierwsze kwiaty" - spacer uliczkami osiedla. Oglądanie wiosennych kwiatów. Przeliczanie napotkanych roślin.
- "Na naszym terenie przedszkolnym" - rozmowa połączona z działaniem. Wdrażanie do dbania o czystość swojego otoczenia, wyrabianie nawyków ekologicznych
- "Co słychać w przyrodzie wiosną?" - spacer do parku, wyszukiwanie charakterystycznych odgłosów wiosny
- "Słońce już mocniej przygrzewa" - spacer w okolice przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie
Kwiecień:
- "Droga Krzyżowa" - wyjście do kościoła św. Floriana całej społeczności przedszkolnej. Nabożeństwo w symboliczny sposób ma odtworzyć drogę Jezusa Chrystusa od skazania na śmierć do złożenia do grobu.
- "Świąteczne dekoracje" - spacer uliczkami osiedla. Oglądanie udekorowanych wystaw sklepowych
- "Łupiny, łupinki" - eksperymentowanie tworzywem przyrodniczym na terenie przedszkolnym. Wzbogacanie doświadczeń konstrukcyjno - technicznych. Wzbogacanie wiadomości na temat orzechów
- "W parku" - spacer połączony z podziwianiem piękna wiosny
- "Zielony Elbląg" - spacer w okolice przedszkola. Wyszukiwanie koloru zielonego w najbliższym otoczeniu przedszkola
- "Wiosna w parku" - spacer połączony z nasłuchiwaniem ptaków
- "Wiosna na łące" - spacer połączony z obserwacją roślinności i owadów
- "Marsz Biało - czerwony przedszkolaków" - wyjście pod Pomnik Wolności, na Plac Konstytucji celem uczczenia Święta Flagi Rzeczpospolitej
Maj:
- "Zawodowa Straż Pożarna" - wycieczka. Uczczenie święta św. Floriana, który jest patronem strażaków oraz grupy Iskierek. Celem jest opanowanie przez dzieci niezbędnych umiejętności w sytuacjach zagrożenia oraz wiedzy z zakresu edukacji przeciwpożarowe oraz poznanie zawodu strażaka.
- "Kwiatki z ogrodowej rabatki" - spacer w okolicach przedszkola. Podziwianie przyrody
- "Na skrzyżowaniu" - wyjście na skrzyżowanie . Nauka bezpiecznego poruszania się na przejściu z sygnalizacją świetlną
- "Majówka" - zabawy na terenie przedszkolnym . Przypomnienie o dbanie o środowisko naturalne
- "Plac zabaw, w przedszkolu" - wyjście połączone z obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Zachowanie bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń na placu zabaw
- "Spacer po łące" - rozmowa połączona z działaniem. Uwrażliwienie na piękno otaczającego świata. Rozwijanie wrażliwości zmysłowej ( wzrok, słuch, węch)
Czerwiec:
- "Dzień Dziecka" - wycieczka z wykorzystaniem środowiska naturalnego
- "Olimpiada sportowa" - wyjście na teren przedszkolny. Kształtowanie sprawności ruchowej
- "Park latem" - spacer. Oglądanie parku latem. Dostrzeganie różnic w wyglądzie parku w różnych porach roku
- "Spacer uliczkami osiedla" - poprawne stosowanie pojęć duży - mały, przy oglądaniu zabudowań
- "Odgłosy lata" - spacer w okolice przedszkola. Wysłuchiwanie odgłosów charakterystycznych dla lata w naszym mieście
Lipiec:
- "Zbieramy igiełki" - wyjście w okolice przedszkola połączone ze zbieraniem materiału przyrodniczego z różnych drzew iglastych
- "Igiełki" - eksperymentowanie materiałem przyrodniczym. Poznanie nowego tworzywa przyrodniczego - igły z różnych drzew iglastych ( świerk, modrzew). Badanie właściwości tworzywa. Tworzenie ciekawej kompozycji konstrukcyjno - technicznej
- "Co widzę" - rysowanie kolorową kredką poprzedzone oglądaniem reprodukcji i spacerem uliczkami osiedla. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne widoki, budynki, elementy przyrody. Dostrzeganie piękna wokół siebie
- "Drzewa w ogródkach działkowych" - rozmowa połączona z obserwacją. Wzbogacanie wrażeń wzrokowych, słuchowych.
Sierpień:
- "Pełnia lata" - spacer w pobliżu przedszkola. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w czasie lata. Umiejętność przyporządkowania ilustracji do właściwej rośliny
- "Na łące" - rozmowa połączona z działaniem. Zbieranie polnych kwiatów, trawy. Stworzenie możliwości obcowania z naturą. Doskonalenie wrażliwości słuchowej
- "Eksperymentowanie z wodą" - wzbogacenie wiadomości o otaczającym świecie. Zwracanie uwagi na kolor, smak, zapach. Nabywanie umiejętności przelewania wody do różnych naczyń